Regulamin

 

REGULAMIN SERWISU

eWOMAN.pl

 

 

       I.          Definicje

 

1.          Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:

a)     Klient – Użytkownik, który po uprzedniej rejestracji podejmuje działania zmierzające do nabycia Towarów lub Usług w ramach eWOMAN.pl.

b)    eWOMAN.pl – serwis internetowy, będący platformą handlową online, w której dokonywane są transakcje pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem.

c)     Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. z późniejszymi zmianami.

d)    Konto – przydzielona danemu Użytkownikowi część serwisu, za pomocą którego Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Serwisu Internetowego.

e)     Konsument – Klient, będący osobą fizyczną, dokonujący w Serwisie czynności niezwiązanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.

f)      Newsletter – usługa polegająca na możliwości otrzymywania od Operatora informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej. W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole w formularzu rejestracyjnym.

g)    Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru /Usługi na warunkach określonych przez Sprzedawcę/Usługodawcę, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru lub Usługi, za pomocą narzędzi i funkcjonalności udostępnionych przez Operatora w ramach eWOMAN.pl.

h)     Operator – EWOMAN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Pamiątkowa 2, 61-512 Poznań, Polska, NIP 7831832913, REGON: 388442289, KRS: 0000889851, e-mail: [email protected], Tel: +48 797603678

i)      Przeglądający – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która jako gość przegląda zawartość serwisu, bez dokonywania rejestracji.

j)      Regulamin – niniejszy dokument.

k)     Serwis – Platforma handlowa online eWOMAN.pl.

l)      Sprzedawca – Użytkownik, który po uprzedniej rejestracji, wystawia swoje Towary do sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i podejmuje działania zmierzające do zbycia Klientowi swoich Towarów w ramach wystawionej Oferty/Ogłoszenia.

m)   Towar – produkt oferowany przez Sprzedawcę w ramach eWOMAN.pl, którego opis jest dostępny w serwisie;

n)     Transakcja – procedura zawierania umowy sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem.

o)    Usługi – usługi świadczone przez Operatora na rzecz Usługobiorców lub świadczone przez Usługodawców na rzecz Klientów drogą elektroniczną w ramach Transakcji.

p)    Usługobiorca – podmiot korzystający z usług Operatora w ramach serwisu.

q)    Usługodawca – Użytkownik, który po uprzedniej rejestracji, wystawia swoje Usługi do sprzedaży w ramach prowadzonej działalności gospodarczej i podejmuje działania zmierzające do zawarcia z Klientem umowy o świadczenie danych Usług w ramach wystawionej Oferty/Ogłoszenia.

r)      Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;

s)     Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; - która po uprzedniej rejestracji korzysta z serwisu, po zalogowaniu się na swoje przypisane Konto.

 

 

 

 

 

     II.          Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy Regulamin został sporządzony na podstawie przepisów prawa obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

  2. Niniejszy Regulamin serwisu określa ogólne warunki i sposób świadczenia usług drogą elektroniczną, jak również dokonywanie Transakcji za pośrednictwem Serwisu Internetowego https://ewoman.pl .

3.     Właścicielem i Operatorem Serwisu jest EWOMAN SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Pamiątkowa 2, 61-512 Poznań, Polska, NIP 7831832913, REGON: 388442289, KRS: 0000889851, e-mail: [email protected], Tel: +48 797603678. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w witrynie internetowej https://ewoman.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

 

   III.          Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną

 

1.     Warunkiem korzystania z usług serwisu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego pełna akceptacja. Każdy Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania jego postanowień. Przeglądający korzysta z serwisu w ograniczonym zakresie, mając jedynie możliwość zapoznania się z jego zawartością.

2.     Korzystanie z Serwisu Internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Usługobiorca, następujących minimalnych wymagań technicznych: komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu, dostęp do poczty elektronicznej, przeglądarka internetowa (jedna z następujących): Firefox, Chrome, Safari, Internet Explorer/Microsoft Edge, Opera, zaktualizowaną do najnowszej wersji, z włączoną obsługą języka Javascript.

3.     W przypadku Usług dostępnych za pomocą urządzeń mobilnych, warunkiem ich świadczenia jest posiadanie właściwego rodzaju urządzenia mobilnego oraz poprawne zainstalowanie aplikacji mobilnej w pamięci tego urządzenia lub poprawne zainstalowanie przeglądarki internetowej.

4.     Operator zastrzega, że korzystanie z Usług może wiązać się ze standardowym ryzykiem związanym z wykorzystaniem sieci Internet i rekomenduje Użytkownikom przedsięwzięcie odpowiednich kroków w celu ich zminimalizowania.

 

 

   IV.          Usługi świadczone droga elektroniczną w serwisie

 

1.     Głównym przedmiotem działalności serwisu jest udostępnienie przez Operatora platformy handlowej online dla różnego typu Użytkowników, tj. Sprzedawcy, Usługodawcy oraz Klienta.

2.     Operator świadczy w serwisie następujące usługi drogą elektroniczną (Zobacz pkt. A i B).

 

A.    Rejestracja w serwisie -usługa Konta użytkownika (Klient, Sprzedawca/Usługodawca)

 

1.     Rejestracja odbywa się dla 2 kategorii podmiotów: Klienta, Sprzedawcy/Usługodawcy.

2.     Rejestracja jest bezpłatna.

3.     Możemy wyróżnić następującą rejestrację:

a)     Rejestracja dla Klienta– przeznaczona dla Klienta i umożliwiająca wyłącznie dokonywanie zakupów Towarów i Usług w serwisie. Klient podaje imię, nazwisko, nazwę firmy, adres, NIP, telefon, adres e-mail oraz hasło, po czym ma możliwość dokonywania Transakcji ze Sprzedawcą/Usługodawcą.

b)     Rejestracja dla Sprzedawcy/Usługodawcy – przeznaczona dla sprzedającego Towary lub świadczącego usługi Usługodawcy w serwisie, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. W celu dołączenia do platformy, należy zarejestrować konto Sprzedawcy/Usługodawcy w panelu lub wypełniając formularz pod wskazanym linkiem. Sprzedawca/Usługodawca podaje w czasie rejestracji m.in. takie dane jak: imię, nazwisko, nazwę firmy, adres, nazwę sklepu czy serwisu, adres e-mail, telefon oraz dane rozliczeniowe, w tym NIP.

4.     Sprzedawca/Usługodawca następnie uzupełnia informacje dostępne dla klientów w zakładce “Mój profil sprzedawcy/usługodawcy”. Każdy sprzedawca/usługodawca powinien mieć uzupełnione dane kontaktowe i wizerunkowe, a także opis działalności, regulamin/zasady zwrotów i reklamacji oraz informacje na temat dostawy.

5.     Po dokonaniu rejestracji i uzupełnieniu danych, o których mowa w ust.4. Sprzedawca/Usługodawca ma możliwość oferowania i sprzedaży Klientom swoich towarów lub świadczenia usług w serwisie.

6.     Operator zastrzega sobie możliwość żądania przesłania dodatkowych oświadczeń oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej przez Sprzedawców /Usługodawców.

7.     Korzystanie z Konta Użytkownika (Klient, Sprzedawca/Usługodawca) możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracji dla danej kategorii podmiotu i wypełniania danych powyższych w tym zakresie, zaakceptowaniu postanowień niniejszego Regulaminu oraz kliknięcia pola „Zarejestruj”.

8.     Po wypełnieniu formularza rejestracji, na podany w nim adres e-mail zostanie wysłana wiadomość wskazująca sposób potwierdzenia Rejestracji. Z chwilą potwierdzenia Rejestracji przez Operatora dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Operatorem a podmiotem podlegającym rejestracji (Klient, Sprzedawca/Usługodawca).

9.     Umowa o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta Użytkownika w serwisie zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Użytkownika żądania usunięcia Konta lub skorzystania z przycisku „Usuń Konto”.

10.  Użytkownik, będący Konsumentem lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, może w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usługi Konta Użytkownika odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. Oświadczenie o odstąpieniu powinno zostać złożone pisemnie na adres Usługodawcy lub mailowo na adres: [email protected] .  Oświadczenie o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usług można również złożyć przy wykorzystaniu formularza, który stanowi załącznik nr 1 do umowy.

11.  Konto użytkownika, będącego Sprzedawcą lub Usługodawcą, może być wykorzystywane wyłącznie z w związku z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą na platformie eWOMAN.pl.

12.  Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać Konta innym osobom, z wyjątkiem sytuacji, gdy z Konta Sprzedawcy korzysta osoba należycie umocowana do działania w jego imieniu.

13.  Konta użytkowników są niezbywalne, za wyjątkiem sytuacji, gdy są zbywane za zgodą Operatora Konta Sprzedawcy lub Usługodawcy związane z działalnością gospodarczą w przypadku przeniesienia przez Użytkownika na innego przedsiębiorcę praw i obowiązków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa lub jego części, w formie przewidzianej przepisami prawa.

14.  W celu zapewnienia zgodności Serwisu z wymaganiami określonymi przez obowiązujące przepisy prawa regulujące działalność platform internetowych oraz prawidłowego funkcjonowania Serwisu i ochrony i zapewnienia bezpieczeństwa korzystających z niego osób, eWOMAN.pl zastrzega sobie prawo do zwrócenia się do Sprzedawców/Usługodawców o przekazanie dodatkowych danych lub dokonania dodatkowej weryfikacji prawdziwości danych podanych przez Użytkownika. Ponadto eWOMAN.pl zastrzega sobie możliwość żądania potwierdzenia przez Użytkownika jego tożsamości, informacji zawartych w Ogłoszeniu lub informacji związanych z dokonaną Transakcją w sposób wybrany przez eWOMAN.pl lub wynikający z obowiązujących przepisów prawa.  Jeśli powyższa weryfikacja danych lub tożsamości Użytkownika nie powiedzie się, eWOMAN.pl może zastosować sankcje przewidziane w ust.16.

15.  Operator może w każdym czasie rozwiązać Umowę o Świadczenie Usług z Użytkownikiem za 14 dniowym okresem wypowiedzenia z ważnych przyczyn, rozumianych jako zmiana przepisów prawa regulujących świadczenie usług drogą elektroniczną przez Operatora, wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Operatorem a każdym Użytkownikiem lub zmiana zakresu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu. W stosunku do Użytkowników, będących Sprzedawcami i Usługodawcami, okres wypowiedzenia określa umowa o współpracy i wynosi co najmniej 30 dni.

16.  Operator może również czasowo zawiesić lub usunąć konto każdego Użytkownika w przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu oraz naruszenia obowiązujących przepisów prawa. W przypadku zawieszenia Konta, Użytkownik posiada jedynie wgląd do Konta oraz może sfinalizować umowy zawarte przed zawieszeniem Konta, nie może on natomiast korzystać z żadnych innych usług świadczonych przez Operatora do czasu odwieszenia konta.

 

B.     Usługi i czas ich trwania (Dokonywanie transakcji, Newsletter).

 

1.     Operator, poza usługą Konta użytkownika, świadczy w serwisie następujące usługi drogą elektroniczną:

a)     Usługa polegająca na umożliwieniu dokonywania Transakcji możliwa po dokonaniu rejestracji na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;

b)     Newsletter;

 

2.     Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegająca na umożliwieniu dokonywania Transakcji pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Klienta.

3.     Umowa o świadczenie usługi Newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą przesłania przez Klienta do Operatora żądania usunięcia jego adresu e-mail z subskrypcji Newslettera lub wypisania się za pomocą linku znajdującego się w treści wiadomości wysłanej w ramach usługi Newsletter.

 

 

    V.          Transakcje w serwisie

 

A.    Oferta Sprzedawcy/Usługodawcy i jego rola w Transakcji

 

1.     Po dokonaniu rejestracji Sprzedawca/Usługodawca może rozpocząć sprzedaż w eWOMAN.pl, oferując Klientom swoje Towary lub Usługi. Sprzedawca/Usługodawca samodzielnie określa warunki swojej oferty zakupowej i warunki Transakcji z Klientem. Treść oferty, którą sporządza Sprzedawca/Usługodawca musi być zgodna z obowiązującymi przepisami prawa w RP oraz nie może naruszać praw osób trzecich. Sprzedawca/Usługodawca, sporządzając treść oferty oświadcza, iż jest uprawniony do sprzedaży wystawionych towarów czy usług w ofercie, jak również oświadcza, iż informacje w niej przedstawione są zgodne z prawdą i nie naruszają praw osób trzecich.

2.     Sprzedawca oraz Usługodawca określają warunki sprzedaży w dedykowanych warunkach sprzedaży/regulaminie sprzedaży przy swojej ofercie, w tym warunki zwrotów i reklamacji.  eWOMAN.pl udostępnia dedykowane miejsce na zamieszczenie warunków sprzedaży/regulaminu sprzedaży.

3.     Oferta Sprzedawcy/Usługodawcy i jej treść powinna być rzetelna i całościowa oraz nie może wprowadzać w błąd Klienta, zarówno co do ceny, jak i właściwości Towaru czy charakteru usług. Sprzedawca/Usługodawca wyłącznie odpowiada za treść swojej oferty i za jej ewentualne błędy czy nieścisłości w stosunku do Klienta.

4.     W przypadku Sprzedawców Oferta może dotyczyć tylko towarów nowych.

5.     Zabronione jest wystawianie przez Sprzedawcę w ramach oferty Towarów, których obrót narusza obowiązujące przepisy prawa lub prawa osób trzecich (w szczególności prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej).

6.     Zabronione jest wystawianie przez Usługodawcę w ramach oferty Usług, których świadczenie narusza obowiązujące przepisy prawa lub prawa osób trzecich (w szczególności prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej).

7.     Sprzedaż towarów/usług Klientom odbywa się po określonej z góry cenie. Ceny ustalane przez Sprzedawcę lub Usługodawcę na eWOMAN.pl nie mogą być wyższe niż we własnych sklepach/serwisach online.

8.     Sprzedawcy /Usługodawcy są zobowiązani do przeprowadzania analogicznych akcji promocyjnych na eWOMAN.pl jak we własnych sklepach/serwisach online.

9.     Sprzedawcy/Usługodawcy nie mogą finalizować indywidualnie transakcji z Klientami pozyskanymi na eWOMAN.pl, pod rygorem sankcji przewidzianych w rozdziale IV.A ust.16.

10.  Operator zastrzega sobie możliwość usunięcia każdej oferty Sprzedawcy/Usługodawcy niezgodnej z niniejszym Regulaminem czy obowiązującymi przepisami prawnymi.

11.  Sprzedawca/Usługodawca jest związany treścią swojej oferty od momentu jej opublikowania i nie może dokonać jej zmiany w stosunku do Klientów, z którymi zawarł już umowę sprzedaży. Oferta na określone towary czy usługi może być zakończona przez Sprzedawcę/Usługodawcę w każdym czasie, z zastrzeżeniem, że dotychczas zawarte umowy sprzedaży z Klientem w ramach takiej Oferty są wiążące.

12.  Operator nabywa uprawnienie do korzystania z informacji czy danych zawartych w ofercie Sprzedawcy/Usługodawcy według własnego uznania, w dowolny sposób i w każdym czasie, od momentu publikacji oferty.

13.  Operator może stosować sortowanie Ofert Sprzedawcy/Usługodawcy, które dostosowuje kolejność ich umieszczania z uwzględnieniem preferencji Kupujących co do kategorii towaru.

14.  Sprzedawca/Usługodawca jest odpowiedzialny za ustalenie ceny detalicznej swoich Towarów lub Usług będących w ofercie.

15.  Sprzedawca/Usługodawca upoważnia Operatora do wystawienia faktury vat z tytułu opłat za konto, prowizji i wysłanie faktur drogą elektroniczną.

16.  Sprzedawca/Usługodawca zobowiązuje się do akceptacji formy płatności za transakcję, która jest udostępniana w serwisie (Zobacz pkt. C).

17.  Każdy Sprzedawca/Usługodawca jest zobligowany do zmiany statusu zamówienia. Po przyjęciu zamówienia na “Przygotowanie w toku”, po wysyłce na “Wysłane”, po dostarczeniu do klienta na “Dostarczone”.

18.  Każdy Sprzedawca/Usługodawca ma obowiązek udzielenia odpowiedzi na wiadomość Klienta w ciągu 24 godzin od jej otrzymania, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i dni ustawowo wolne od pracy”

19.  Sprzedawca/Usługodawca jest zobowiązany realizować zamówienia w takich samych terminach jak we własnym sklepie/serwisie, wedle warunków opisanych w ofercie.  Jeśli istnieje ryzyko wydłużenia czasu realizacji zamówienia, Sprzedawca/Usługodawca jest zobowiązany poinformować klienta za pośrednictwem e-mail w ciągu 24h od złożonego zamówienia, jaki jest przewidywany czas realizacji zamówienia.

20.  Sprzedawca/Usługodawca zezwala Operatorowi na nieodpłatne, niewyłączne, nieograniczone czasowo i terytorialnie korzystanie z treści zawartych w swojej ofercie, będących przedmiotem praw autorskich, w szczególności znaków, logotypów, wizerunku, opisu oraz zdjęć w następującym zakresie:

a)     publicznego wykonania, wystawiania, wyświetlania, odtwarzania, użyczania i wprowadzania do obrotu.

b)     utrwalania i zwielokrotniania wszelkimi technikami, w tym także przez dokonywanie zapisu oraz kopii na wszelkiego rodzaju nośnikach;

c)     rozpowszechniania za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnych (w tym internet) w jakikolwiek sposób i przy użyciu jakiejkolwiek technologii.

 

 

 

B.     Zawarcie umowy między Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem

 

1.     Klient po dokonaniu rejestracji może korzystać z ofert sprzedaży towarów czy usług, upublicznionych przez Sprzedawcę czy Usługodawcę. Klient może dokonać transakcji samodzielnie wybierając Towary czy Usługi, spośród oferty Sprzedawcy lub Usługodawcy.

2.     Cena za Towar czy Usługę powinna być określona zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

3.     Sprzedawca, oprócz ceny za Towar, może dodatkowo obciążyć Klienta jedynie wskazanymi w danej ofercie kosztami dostawy.

4.     Przed Transakcją Klient podaje takie dane jak: imię, nazwisko, adres, adres do wysyłki towaru, telefon, ewentualnie dane do faktury w przypadku klienta, prowadzącego działalność gospodarczą. 

5.     Klient może realizować kody promocyjne podczas finalizowania zakupów.

6.     Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim. Klient zawiera umowę ze Sprzedawcą czy Usługodawcą, potwierdzając zakup za pomocą udostępnionej funkcjonalności w serwisie, w postaci przycisku „Kupuję i Płacę” lub tożsamego w znaczeniu.

7.     Zamówienia można składać 24h na dobę.

8.     Potwierdzenie zawarcia umowy pomiędzy Klientem a Sprzedawcą czy Usługodawcą wysyłane jest automatycznie poprzez wiadomość e-mail i ma charakter wyłącznie informacyjny. W wiadomości powyższej Klient i Sprzedawca otrzymują dane aktualnie widniejące w ustawieniach ich Kont użytkowników, podane przy rejestracji oraz transakcji.

9.     Operator nie jest stroną transakcji umowy pomiędzy stronami i nie odpowiada za to czy Sprzedawca /Usługodawca oraz Klient są uprawnieni do zawarcia umowy i jej realizację.

10.  Operator nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie umów przez Strony, jak również za ich inne działania czy zaniechania i następstwa działań czy zaniechań podjętych przez strony czy osoby trzecie, a stanowiących naruszenie niniejszego regulaminu. 

 

 

 

C.    Płatności w transakcji

 

1.     Usługodawca udostępnia w serwisie w ramach transakcji pomiędzy Sprzedawcą a Klientem następujące formy płatności:

a)     Płatność online wraz z obsługą kart płatniczych.

2.     Operatorem płatności  w serwisie są Przelewy 24 ( PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Kanclerskiej 15 (60-327), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 4.500.000,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.).

3.     Klient, dokonując płatności, zostanie poinformowany bezpośrednio przed jej dokonaniem o wysokości w jakiej płatność winna zostać dokonana, o możliwych sposobach jej przeprowadzenia oraz o danych operatora realizującego płatności, jeżeli w danej usłudze jest taka możliwość. Szczegółowy regulamin dokonywania płatności za pośrednictwem operatorów realizujących płatności elektroniczne dostępny jest na stronie internetowej danego operatora.

4.     Dokonując płatności za pośrednictwem operatora płatności elektronicznej, Klient w celu dokonania zapłaty powinien postępować zgodnie z instrukcjami podawanymi przez operatora płatności elektronicznych.

5.     Klient upoważnia Sprzedawcę/Usługodawcę do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy w formie elektronicznej (lub innego rachunku dokumentującego sprzedaż w formie elektronicznej). 

 

 

D.    Prawo odstąpienia od umowy oraz reklamacje w transakcji między Sprzedawcą a Klientem

 

1.     Operator nie jest stroną transakcji pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą a Klientem i nie odpowiada za reklamację i zwroty zgłaszane do Sprzedawców/Usługodawców. Warunki reklamacji i zwrotów Sprzedawców/Usługodawców muszą być jednak zgodne z obowiązującymi przepisami prawnymi.

2.     W każdej ofercie Sprzedawcy/Usługodawców muszą być opisane dokładnie warunki zwrotu i reklamacji wedle przepisów obowiązujących w RP. Zgłoszenia ze strony klientów w tym zakresie dokonywane są poprzez kanał komunikacyjny na platformie eWOMAN.pl, a następnie kierowane są przez Operatora do danego Sprzedawcy/Usługodawcy.

3.     W zakresie reklamacji Sprzedawcy/Usługodawcy zobowiązani są do stosowania przepisów określonych w ustawie o Prawach Konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

4.     Postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również do umów zawartych przez Klientów, będących osobami fizycznymi zawierającymi umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tych umów wynika, że nie posiadają ona dla nich charakteru zawodowego. Aby ustalić czy taki klient ma w określonych okolicznościach uprawnienia konsumenckie, należy zweryfikować czy zawarta umowa ma charakter zawodowy na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej.

5.     Przykładowy wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

 

 

E.     Prowizje od transakcji pomiędzy Operatorem a Sprzedawcą /Usługodawcą

 

1.     Operatorowi przysługuje od Sprzedawców/Usługodawców prowizja naliczana od sprzedaży brutto zrealizowanej na platformie eWOMAN.pl, która jest indywidulanie ustalana pomiędzy stronami. Rozliczenie następuje raz w miesiącu na podstawie wystawionej przez Operatora fakturze Vat na ustaloną wartość prowizji od sprzedaży brutto zrealizowanej na platformie. W przypadku Sprzedawców koszty transportu nie wchodzą do podstawy naliczenia prowizji.

2.     W przypadku odstąpienia od umowy przez Klienta w transakcji ze Sprzedawcą/Usługodawcą, Klient otrzymuje zwrot całości kwoty transakcji od Sprzedawcy/Usługodawcy. W takiej sytuacji zwracana jest Sprzedawcy/Usługodawcy uprzednio pobrana łączna kwota prowizji z tytułu danej transakcji.

3.     Niedozwolone są działania Użytkownika, których celem lub skutkiem jest uniknięcie płatności w związku z naliczonymi przez operatora opłatami lub prowizjami.

4.     Wysokość opłat i prowizji za poszczególne usługi,ujhjmkhjm reguluje osobna umowa pomiędzy Operatorem a Sprzedawcą/Usługodawcą.

5.     eWOMAN.pl zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości opłat i prowizji.

6.     eWOMAN.pl zastrzega sobie możliwość okresowego obniżenia opłat i prowizji w ramach ograniczonych czasowo akcji promocyjnych wedle regulaminu danej akcji promocyjnej.

 

 

 

   VI.          Opinie

 

1.     W zakresie zamieszczania treści oraz jego udostępniania Użytkownik dokonuje dobrowolnego rozpowszechniania treści. Zamieszczane treści nie wyrażają poglądów Operatora i nie powinny być utożsamiane z jego działalnością. Operator nie jest dostawcą treści, a jedynie podmiotem, który zapewnia w tym celu odpowiednie zasoby teleinformatyczne.

2.     Użytkownik oświadcza, że:

a)     jest uprawniony do korzystania z autorskich praw majątkowych, praw własności przemysłowej i/lub praw pokrewnych do – odpowiednio - utworów, przedmiotów praw własności przemysłowej (np. znaki towarowe) i/lub przedmiotów praw pokrewnych, które składają się na treści;

b)     umieszczenie oraz udostępnienie w ramach usług, danych osobowych, wizerunku oraz informacji dotyczących osób trzecich nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za zgodą osób, których one dotyczą;

c)     wyraża zgodę na wgląd do opublikowanych treści przez innych Użytkowników oraz Operatora, jak również upoważnia Operatora do ich wykorzystania nieodpłatnie zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu;

d)     wyraża zgodę na dokonywanie opracowań utworów w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

3.     Użytkownik nie jest uprawniony do:

a)     zamieszczania w ramach korzystania z usług danych osobowych osób trzecich oraz rozpowszechniania wizerunku osób trzecich bez wymaganego prawem zezwolenia lub zgody osoby trzeciej;

b)     zamieszczania w ramach korzystania z usług treści o charakterze reklamowym i/lub promocyjnym.

4.     Opinie o Produktach mogą być wystawiane tylko w stosunku do faktycznie zakupionych Produktów/Usług w platformie eWOMAN.pl oraz przez Klienta, który rzeczywiście dokonał zakupu opiniowanego Produktu/Usługi.

5.     Produkty oceniane są w skali od 1 do 5. Każda opinia może mieć dodatkowy tekst/komentarz od użytkownika. Opinie wyświetlają ocenę, nazwę użytkownika oraz komentarz dodany do opinii.

6.     Opinie może dodać każdy użytkownik.

7.     Operator weryfikuje Opinie za pomocą adresu e-mail, który został użyty w procesie rejestracji.

8.     Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie eWOMAN.pl lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym współpracuje Operator i do którego odsyła na stronie eWOMAN.pl

9.     Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie.

10.  Użytkownik wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystywanie przez Operatora umieszczonych przez niego opinii czy innych treści w ramach Strony Internetowej eWOMAN.pl.

11.  Operator nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innym podmiotom nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Użytkowników w celu promowania swoich Produktów ani nie udostępnia sponsorowanych opinii.

12.  Zabronione jest zamieszczanie przez Użytkowników w ramach korzystania z usług opinii i innych treści, które mogłyby w szczególności:

a)     zostać zamieszczane w złej wierze, np. z zamiarem naruszenia dóbr osobistych osób trzecich;

b)     naruszać jakiekolwiek prawa osób trzecich, w tym prawa związane z ochroną praw autorskich i praw pokrewnych, ochroną praw własności przemysłowej, tajemnicą przedsiębiorstwa lub mające związek ze zobowiązaniami o zachowaniu poufności;

c)     posiadać charakter obraźliwy bądź stanowić groźbę skierowaną do innych osób, zawierałyby słownictwo naruszające dobre obyczaje (np. poprzez użycie wulgaryzmów lub określeń powszechnie uznawanych za obraźliwe);

d)     pozostawać w sprzeczności z interesem Operatora;

e)     naruszać w inny sposób postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje, przepisy obowiązującego prawa, normy społeczne lub obyczajowe.

 

 

 VII.          Bezprawne i niezgodne z prawem działania Użytkowników

 

1.     Użytkownik jest uprawniony do korzystania z Serwisu w granicach prawa i dobrych obyczajów obowiązujących w społeczeństwie informacyjnym.

2.     Użytkownik zobowiązuje się do:

a)     korzystania z wszelkich usług udostępnianych przez Operatora w sposób niezakłócający funkcjonowania Serwisu, Konta lub Kont innych Użytkowników;

b)     korzystania z usług udostępnianych przez Operatora w sposób zgodny z przepisami prawa i postanowieniami Regulaminu oraz zgodnie z przeznaczeniem serwisu.

c)     niepodejmowania działań bezprawnych, w tym przesyłania lub publikowania z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu treści naruszających przepisy prawa, dobra osobiste, cudze prawa własności intelektualnej, jak również treści o charakterze dyskryminującym lub rasistowskim;

3.     Każda osoba korzystająca z Serwisu ma możliwość zgłoszenia Operatorowi treści bezprawnych lub sprzecznych z Regulaminem, rozpowszechnianych z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu na adres e-mail: [email protected] .

4.     Osoba zgłaszająca powinna w miarę możliwości podać dane umożliwiające Operatorowi dokonanie weryfikacji zgłoszenia nadużycia, w tym w szczególności Ogłoszenie/Ofertę oraz wskazać powody, dla których uznaje daną treść za bezprawną lub sprzeczną z Regulaminem.

5.     W sytuacji uzyskania wiarygodnej wiadomości o tym, że treść publikowana z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu ma bezprawny charakter lub narusza postanowienia Regulaminu, Operator może:

a)     niezwłocznie zablokować daną treść, w tym w szczególności Ogłoszenie/Ofertę. W przypadku blokady, treść nie będzie widoczna ani dostępna dla osób korzystających z Serwisu ani w panelu Konta danego Użytkownika;

b)     podjąć właściwe czynności wyjaśniające, celem ustalenia okoliczności sprawy, działając proporcjonalnie do nadużycia, w tym poprzez kontakt z podmiotem zgłaszającym nadużycie, dostawcą danej treści, właściwym organem lub zewnętrznym doradcą;

c)     w sytuacji dokonania blokady danej treści i najpóźniej z momencie gdy blokada staje się skuteczna, może poinformować dostawcę danej treści w formie wiadomości email, ze wskazaniem zablokowanej treści, powodów decyzji o blokadzie ze wskazaniem podstaw decyzji z powołaniem treści Regulaminu;

d)     postanowienia ust 5.c) nie stosuje się, jeżeli obowiązek nieujawniania informacji wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, zawiadomienia właściwego organu publicznego lub z potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa życia lub zdrowia osób lub państwa.

6.     Użytkownik (Sprzedawca/Usługodawca) ma możliwość zakwestionowania decyzji w przedmiocie blokady treści publikowanej przez niego z wykorzystaniem funkcjonalności Serwisu, poprzez złożenie sprzeciwu od przekazania przez Operatora informacji o blokadzie danej treści. Postanowienia regulujące postępowanie reklamacyjne stosuje się odpowiednio.

7.     W przypadku uznania sprzeciwu za uzasadniony lub w razie niebudzącego wątpliwości ustania okoliczności uzasadniających bezprawność lub sprzeczność z Regulaminem danej treści zablokowana treść zostaje przywrócona, poprzez jej udostępnienie w wiadomości dostępnej na Koncie. Użytkownik będzie mógł podjąć decyzję o jej publikacji lub przesłaniu za pośrednictwem Serwisu;

8.     W przypadku uznania sprzeciwu, za bezzasadny lub niewniesienia przez Użytkownika (Sprzedawcę/Usługodawcę) sprzeciwu w terminie 7 dni od pozyskania informacji określonej w ust.5c zablokowana treść zostaje bezpowrotnie usunięta z Serwisu;

9.     Operator uprawniony jest do usunięcia Oferty/Ogłoszenia lub zablokowania Konta, jeśli zaistniało podejrzenie, że za pośrednictwem Oferty/Ogłoszenia lub Konta mogło lub może dojść do działań zagrażających bezpieczeństwu innych Użytkowników w ramach Serwisu, jak również w przypadku, w którym Oferta/Ogłoszenie wyrządza szkodę Operatorowi.

10.  W razie poważnego naruszenia prawa z wykorzystaniem Serwisu, a także poważnego lub powtarzającego się naruszenia postanowień Regulaminu, w szczególności w razie powtarzających się prób publikowania lub rozpowszechniania nielegalnych treści przez danego Użytkownika lub różnych Użytkowników działających wspólnie i w porozumieniu, w tym z wykorzystaniem różnych Kont, Operator może, z zachowaniem zasad proporcjonalności i poszanowania wolności obrotu, zawiesić Konto lub Konta albo tymczasowo lub permanentnie je zablokować, co będzie równoznaczne z tymczasowym zawieszeniem świadczenia usług na rzecz Użytkownika, z uwzględnieniem poniższych zasad:

a)     zawieszenie Konta oznacza czasowe wstrzymania jego funkcjonalności. Użytkownik, którego Konto zostało zawieszone, traci możliwość aktywnego korzystania z Serwisu, co oznacza, że nie może wysyłać wiadomości z wykorzystaniem jego funkcjonalności, publikować Ofert/Ogłoszeń ani dokonywać Transakcji.

b)     zablokowanie Konta oznacza utratę przez Użytkownika możliwości zalogowania się do Konta.

c)     Użytkownik (Sprzedawca/Usługodawca) zostanie poinformowany w razie dokonania blokady danej treści, najpóźniej w momencie, gdy blokada staje się skuteczna, w formie wiadomości e-mail, ze wskazaniem zablokowanej treści, powodów decyzji o blokadzie ze wskazaniem podstaw decyzji wynikających z treści Regulaminu.

11.  Dla uniknięcia wątpliwości, wniesienie lub niewniesienie skutecznego sprzeciwu w sytuacjach określonych powyżej pozostaje bez wpływu na prawo Użytkownika do wniesienia reklamacji.

 

VIII.          Reklamacje, pozasądowe sposoby rozstrzygania sporów oraz skargi

 

1.     Operator posiada procedurę składania reklamacji i rozpoznaje reklamacje zgodnie z niniejszą procedurą. Każdy Użytkownik może złożyć reklamację w sytuacji wystąpienia jakichkolwiek nieprawidłowości dotyczących działania Serwisu, w tym poszczególnych usług mających charakter techniczny na adres mailowy [email protected]. Reklamacja powinna zawierać co najmniej: imię i nazwisko, adres email Użytkownika przypisany do Konta, okoliczności uzasadniające reklamację, a także żądanie Użytkownika związane ze składaną reklamacją.

  1. Operator rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji.

  2. Operator informuje o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.

  3. Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów , wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php 

https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php 

 

  1. Klient, będący Konsumentem, ma prawo przykładowo   do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;

  2. Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. informujemy, iż pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

   IX.          Skarga i mediacja

 

1.     Użytkownikowi (Sprzedawcy/Usługodawcy), prowadzącemu działalność gospodarczą, przysługuje Skarga w następujących przypadkach:

a)     rzekomego niewywiązywania się przez Operatora z obowiązków wynikających z Regulaminu oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1150 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie propagowania sprawiedliwości i przejrzystości dla użytkowników biznesowych korzystających z usług pośrednictwa internetowego. Skargę można złożyć na adres Operatora.

b)    blokady wybranej treści publikowanej przez Użytkownika lub blokady Konta Użytkownika zgodnie z rozdziałem VII Regulaminu.

c)     podejmowanych przez Operatora czynności w ramach Serwisu, które mają wpływ na sytuację Użytkownika lub innych trudności w technologicznym funkcjonowaniu serwisu.

2.     Operator może podjąć próbę ugodowego załatwienia sporu z Użytkownikiem prowadzącym działalność gospodarczą (Sprzedawcą/Usługodawcą), korzystającym z  serwisu, za pośrednictwem niezależnego mediatora, po uprzednim wyrażeniu przez Operatora zgody na mediację. W przypadku zwrócenia się przez Użytkownika, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym z propozycją mediacji i zaakceptowaniu tej propozycji przez Operatora, mediacja będzie prowadzona przez mediatorów współpracujących z Centrum Skutecznego Rozwiązywania Sporów (ang. The Centre for Effective Dispute Resolution). Lista mediatorów oraz regulamin mediacji dostępne są na stronach internetowych Centrum Skutecznego Rozwiązywania Sporów. Operator będzie ponosić rozsądną część całkowitych kosztów mediacji, które każdorazowo ustalane będą przez strony.

3.     Możliwość skorzystania z mediacji jest dobrowolna. Operator ma prawo odmowy udziału w mediacji.

 

 

     X.          Ochrona danych osobowych

 

1.     Dane osobowe Usługodawca zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym przede wszystkim RODO oraz zgodnie z Polityką Prywatności.

2.     Usługodawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.

  1. Dodatkowe wyjaśnienia dotyczące ochrony danych osobowych zawarte są w dokumencie „Polityka Prywatności” dostępnej na Stronie Internetowej.

 

   XI.          Postanowienia końcowe

 

1.     Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Operatora, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.

2.     Operator dołoży wszelkich starań, aby Serwis Internetowy oraz wszystkie usługi udostępniane za jego pośrednictwem działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń.

3.     Operator zastrzega sobie prawo do czasowego, wyłączenia niektórych funkcjonalności Serwisu w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub przeprowadzania konserwacji za uprzednim poinformowaniem Użytkowników z odpowiednim wyprzedzeniem.

4.     Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez Operatora w ramach Serwisu zostaną poddane właściwym sądom powszechnym.

5.     Prawem właściwym jest prawo polskie. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie właściwe przepisy prawa polskiego.

6.     Operator jest uprawniony do zmiany regulaminu z zachowaniem następujących zasad:

a)     zmiany Regulaminu mogą nastąpić w związku ze zmianą przepisów prawa mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu, nałożenia określonych obowiązków przez organy państwa oraz z innych względów organizacyjnych, prawnych, technicznych, w tym zmiany prowizji czy opłat za usługi płatne. 

b)     zmiana regulaminu staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Operatora nie krótszym niż 15 dni od momentu powiadomienia Użytkowników o zmianach i udostępnienia im zmienionego Regulaminu (za wyjątkiem zmian wynikających z obowiązku prawnego czy regulacyjnego), w szczególności poprzez jego publikację na stronie oraz przesłanie na adres e-mail przypisany do Konta danego Użytkownika.

c)     zmiany nie mogą prowadzić do pozbawienia lub ograniczenia praw Użytkownika związanych z nabytymi usługami płatnymi, w tym rozliczenia dotychczasowych transakcji. Do powyższego stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu dotychczasowym.

d)     zmiany mogą zostać wprowadzone w trybie natychmiastowym, aby przeciwdziałać bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z ochroną usług pośrednictwa internetowego, oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.

7.     Niniejszy Regulamin - w nowym brzmieniu - obowiązuje od 1 września 2023 roku.

 

Załącznik nr 1.

 

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

………………………………………………..,

Ja……………………………….niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy o świadczenie usług w ramach Serwisu eWOMAN.pl

 

Data zawarcia umowy to ……………………………………….,

Imię i nazwisko………………………………………………………….

Login …………………………………………………………

 

 

Załącznik nr 2

Formularz odstąpienia od umowy dla Klienta w transakcji ze Sprzedawcą.

 

Standardowy formularz odstąpienia od umowy

(wypełnić i odesłać, tylko jeśli Państwo chcą odstąpić od umowy)

 

………………………………..

………………………………

……………………………….

……………………………….

 

 

Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od umowy sprzedaży następujących towarów/ świadczenia następującej usługi (*)/dostarczenia treści cyfrowych(*):

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Data zamówienia(*)/odebrania (zamówienia usługi, treści cyfrowych/odebrania towaru)

 

……………………………………………………………………………………

 

 

Imię i nazwisko / Nazwa / konsumenta(-ów) (*):

 

…………………………………………………………………………………………

 

Adres konsumenta(-ów):

 

………………………………………………………………………………………

 

 

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

 

………………………………………………………………………………..

 

*niepotrzebne skreślić